(EN)RAONEM EN PARELLA

(En)Raonem en parella és un programa educatiu impulsat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de la Universitat Autònoma de Barcelona i hi participaran els alumnes de 4t A/B, 5è A/B i 6è A/B. 

L'objectiu del programa és millorar la competència en la resolució de problemes mitjançant la tutoria entre iguals.

Si necessiteu resoldre algun dubte en relació al vostre fill/a podeuu fer-ho a

                                           raonemjoanmas16@gmail.com

A continuació trobareu el document amb la informació relativa a les funcions del tutor/ tutorat, ...




 ABANS DE COMENÇAR…
TUTOR/A: Faig preguntes sobre les pistes que dóna el problema abans de llegir-lo (dibuixos, títol, fotos, esquemes….)


TUTORAT/ADA: Responc  les preguntes

TOTS DOS: Junts comentem les respostes i parlem sobre la situació que hem de resoldre.
QUÈ ENS DIU EL PROBLEMA?
TUTOR/A: Llegeixo el problema i vaig comprovant que el tutorat l’entén (fent preguntes, donant pistes…)


TUTORAT/ADA: Escolto i quan el tutor/a acaba de llegir, explico el problema amb les meves paraules.
DADES
TUTOR/A: Ajudo amb pistes i dono ànims al meu tutorat/ada.
TUTORAT/ADA: Faig l’esquema, resumeixo les dades.  
PLANIFICACIÓ

TUTORAT/ADA: Faig hipòtesis sobre possibles solucions. Subratllo les preguntes.
Represento de manera gràfica el que representa el problema i el que me demana.
TUTOR/A: Ajudo donant pistes i fent preguntes. Animo al meu tutorat.


TUTORAT/ADA: Explico com el resoldria i argumento el perquè.
TUTOR/A: Explico com el resoldria i argumento el perquè.

TOTS DOS: Discutim les opcions de resolució i decidim fer la que creiem més adequada.

TUTOR/A: Guio (no dicto) el procés de resolució tal com hem acordat tots dos.
TUTORAT/ADA: Escric els passos a fer per a la resolució.
RESOLUCIÓ

TUTORAT/DA: indico les tasques que cal fer: operacions, …
TUTOR/A: realitzo les tasques indicades pel tutorat/ada.

ELABORACIÓ DE RESPOSTES

TUTORAT/ADA: Vaig responent les preguntes del problema amb els resultats obtinguts i vaig comprovant que són reals.
TUTOR: Ajudo a respondre donant pistes (formes alternatives de resposta) i vaig escrivint les respostes que em “dicta” el tutorat/ada.

REVISIÓ FINAL
TOTS DOS: Comentem les respostes a les següents preguntes: Hi ha algun aspecte de la situació inicial que se’ns ha passat per alt? Quin? Hem seguit la planificació feta? No? Quins canvis hem fet?
ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES
TUTOR I TUTORAT: Realitzem la tasca conjuntament, tot pensant alguna pregunta que creiem que seria interessant afegir a aquest problema o que ens hagi quedat en dubte.