(En)Raonem en parella és un programa educatiu impulsat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de la Universitat Autònoma de Barcelona i hi participaran els alumnes de 4t A/B, 5è A/B i 6è A/B.
L'objectiu del programa és millorar la competència en la resolució de problemes mitjançant la tutoria entre iguals.
Si necessiteu resoldre algun dubte en relació al vostre fill/a podeuu fer-ho a
raonemjoanmas16@gmail.com
A continuació trobareu el document amb la informació relativa a les funcions del tutor/ tutorat, ...
ABANS DE COMENÇAR…
|
|
TUTOR/A: Faig preguntes sobre
les pistes que dóna el problema abans de llegir-lo (dibuixos, títol, fotos,
esquemes….)
|
|
TUTORAT/ADA: Responc les preguntes
|
|
TOTS DOS: Junts comentem les respostes i parlem sobre la
situació que hem de resoldre.
|
|
QUÈ ENS DIU EL PROBLEMA?
|
|
TUTOR/A: Llegeixo el problema i
vaig comprovant que el tutorat l’entén (fent preguntes, donant pistes…)
|
|
TUTORAT/ADA: Escolto i quan el tutor/a acaba de llegir, explico el
problema amb les meves paraules.
|
|
DADES
|
|
TUTOR/A: Ajudo amb pistes i dono
ànims al meu tutorat/ada.
|
TUTORAT/ADA: Faig l’esquema,
resumeixo les dades.
|
PLANIFICACIÓ
|
|
TUTORAT/ADA: Faig hipòtesis sobre
possibles solucions. Subratllo les preguntes.
Represento
de manera gràfica el que representa el problema i el que me demana.
|
|
TUTOR/A: Ajudo donant pistes i
fent preguntes. Animo al meu tutorat.
|
|
TUTORAT/ADA: Explico com el
resoldria i argumento el perquè.
|
|
TUTOR/A: Explico com el
resoldria i argumento el perquè.
|
|
TOTS DOS: Discutim les opcions de resolució i decidim fer la que
creiem més adequada.
|
|
TUTOR/A: Guio (no dicto) el
procés de resolució tal com hem acordat tots dos.
|
TUTORAT/ADA: Escric els passos a fer
per a la resolució.
|
RESOLUCIÓ
|
|
TUTORAT/DA:
indico les tasques que cal fer:
operacions, …
|
|
TUTOR/A:
realitzo les tasques indicades pel
tutorat/ada.
|
|
ELABORACIÓ DE RESPOSTES
|
|
TUTORAT/ADA: Vaig responent les
preguntes del problema amb els resultats obtinguts i vaig comprovant que són
reals.
|
|
TUTOR: Ajudo a respondre
donant pistes (formes alternatives de resposta) i vaig escrivint les
respostes que em “dicta” el tutorat/ada.
|
|
REVISIÓ FINAL
|
|
TOTS DOS: Comentem les respostes a
les següents preguntes: Hi ha algun aspecte de la situació inicial que se’ns
ha passat per alt? Quin? Hem seguit la planificació feta? No? Quins canvis
hem fet?
|
|
ACTIVITATS
COMPLEMENTÀRIES
|
|
TUTOR I TUTORAT: Realitzem la tasca conjuntament, tot pensant alguna
pregunta que creiem que seria interessant afegir a aquest problema o que ens
hagi quedat en dubte.
|